Sunday, July 15, 2012

Assalamualaikum! Insha -Allah, blog ini akan kembali meriah!
Saya mempunyai sebuah laman blog: http://androidberkelana.blogspot.com/. Ha..pe yg 'spesel'  blog tu? Blog tu saya terjemahkan sejarah ketua Persatuan Ulama Muslimin Antarabangsa, Dr. Yusuf Al-Qaradawi. tajuk dalam Bahasa arab ialah: 'Ibnu Qaryah Wa Kuttab' (Memoir Dr. Yusuf Al-Qaradawi). So, kita bolehlah sama-sama mengambil pengajaran daripada kisah hidup beliau.
Adapun blog ni, lebih 'slumber dek' dan ikut gaya bahasa saya. Blog ini saya khususkan pasal diri saya dan  dan bla bla...

Jom! kita dengar syiar Imam Syafi'i: "Biarkan hari  melakukan apa sahaja". Selama ini kita lebih mengenali beliau melalui fekah. Namun, beliau juga merupakan ahli Bahasa Arab. Ye la, wajib pakar dan mahir dalam Bahasa Arab, beb.
Syair ini dipersembahkan oleh En. Hameed. Of course orang Arab. Enjoy!





Ini pula nasyid syair 'Adab Belajar', dikarang oleh Sheikh Abdullah Sufyan Al-Hakami.  Untuk pengetahuan korang, Sheikh Saad Al-Ghamidi  feat dengan 2 orang lagi dalam nasyid ini. Best!!



Ini pula syair  taubat sesorang  yang dikatakan telah membuat Imam Ahmad Bin Hanbal r.a menangis apabila mendengarnya. Penyair ini merintih, menyoal dirinya apakah persediaan dibuat untuk bertemu Allah, dirinya yang masih melakukan maksiat bakal disoal oleh Allah taala...


Semuanya dalam Bahasa Arab. Bukalah kamus @ gunakan google translate. Hihi. Macam B.I jgk. =)

No comments:

Post a Comment